Sportowcem być

Aktywność fizyczna ma bardzo dobry wpływ na cały nasz organizm. Regularne ćwiczenia sprawiają, że nie tylko dbamy o naszą formę fizyczną czy psychiczną, ale również zdrowie. Wielu z nas decyduje się na regularne uprawianie sportu. Jedni robią to zawodowo inni tylko i wyłącznie hobbistycznie. Jest to pasja, która przynosi nam niezmiernie dużo korzyści, ale niesie też pewne ryzyko. To właśnie tematowi sportu przyjrzymy się bliżej w tym artykule.

Jaki rodzaj sportu wybrać dla siebie?

Rodzajów aktywności fizycznej i sportów jest bardzo wiele więc każdy na pewno znajdzie coś dla siebie. Jednak zanim zaczniemy coś ćwiczyć i trenować należy się zastanowić co najbardziej sprawia na przyjemność i satysfakcję. Jakiego rodzaju sport bardziej lubimy: indywidualny czy grupowy. Takie i inne pytania będą nam bardzo pomocne przy wyborze dyscypliny jaką zaczniemy uprawiać. Musisz wybrać taką dyscyplinę, która będzie bliska Twojemu sercu. Jeśli czegoś nie lubisz to nie zaczynaj nawet tego trenować bo nie będzie dawał to żadnej satysfakcji i zadowolenia. Pamiętaj, że sport to także odskocznia od codziennego życia , odstresowanie się, wyładowanie swoich emocji oraz naładowanie się pozytywną energią.

Ryzyko związane z uprawianiem sportu.

Uprawiając sport zarówno zawodowo jak i czysto rekreacyjnie jesteśmy narażeni na wszelakiego rodzaju kontuzje. Jest to po prostu tzw. ryzyko zawodowe. Oczywiście nie jest powiedziane, że każdy musi nabawić się kontuzji lub urazów lecz są one dużo bardziej powszechne u osób prowadzących aktywny tryb życia niż tych zupełnie biernych. Jednak przed kontuzjami można się także odpowiednio zabezpieczać. Przed każdorazowym wysiłkiem fizycznym należy bardzo dobrze rozgrzać swoje mięśnie i rozciągnąć się. Nigdy też nie dajmy z siebie podczas treningu więcej niż możemy bo to może tylko źle wpłynąć na nasz organizm.

Masaże dla sportowców.

Masaż sportowy jest konieczny w przypadku osób zawodowo uprawiających sport. Jest wiele technik tego masażu jednak cel jeden. Ma on zapobiegać kontuzjom, wzmacniać i przygotowywać mięśnie przed jak i po wysiłku fizycznym. Pomaga on w utrzymaniu dobrej formy. Nie jest on zazwyczaj relaksujący i przyjemny bo nie ma on na celu wyciszenia naszego organizmu i odprężenia lecz ma przywróć mięśniom siłę ,pobudzić je i zregenerować. Pamiętajmy, że ten rodzaj masażu powinien być wykonywany tylko u osób trenujących zawodowo, które są pod opieką lekarza. U amatorów warto skonsultować jego wykonanie z lekarzem, aby nie zaszkodzić naszemu ciału. Taki masaż powinien być wykonywany tylko i wyłącznie przez wyszkolonego specjalistę posiadającego uprawnienia na jego wykonywanie.

 

Aktywność sportowa to zdrowie pod warunkiem, że uprawiamy go z głową. Do każdego wysiłku fizycznego trzeba się najpierw odpowiednio przygotować, aby nie nabawić się niepotrzebnych i uciążliwych kontuzji, które mogą nas wyłączyć z aktywności fizycznej na długi czas. Trenujmy tylko to co sprawia nam przyjemność , bo wtedy będziemy czerpali z tego satysfakcję.